Némileg megkérdőjelezném a döntés értelmét, hiszen pusztán ettől az intézkedéstől még nem lesz jobb a szegény réteg hangulata, ellenben a médiafelületek tulajdonosainak pont ezekből a cégekből származik a legjelentősebb bevétele. Emellett, mivel a korlátozás pusztán a közterületre terjed ki, így a nem olyan szegény pekingiek (tv-vel, rádióval rendelkező lakosság) továbbra is csorgathatnák nyálukat az áhított termékek után.
Játsszunk el a gondolattal egy pillanatig, hogy a magyar kormány hasonló végkövetkeztetésre jutna, és holnaptól betiltaná a luxustermékek reklámozását teljességgel, nem csak az autópályák mentén lenne tilos a reklámozás.
Bizonyos cégek azonnali brand és márkarontáshoz folyamodhatnának, pusztán azért, hogy nehogy felmerüljön a luxus lehetősége. Így megjelenhetnének olyan hirdetések, mint:
- Költözzön az újonnan épült, mindenki által elérhető színvonalú, ám mégis a város szívében rejtőző lakóparkunkba! Minimál design, bárki számára
- Felső kategóriás autó? Nem csak a gazdagok kiváltsága
- Keresi tulajdonosát az a nem túl fényűző gyémántgyűrű, melyet bármilyen alkalomra felvehet!
Egyet nem értek, miért baj a kínai vezetés számára, ha valami valóban jó minőségű? Talán arra kéne törekedni, hogy a társadalom minél nagyobb része jusson hozzá a termelt javakhoz, és nem arra, hogy szemellenzős lovakként tekintsen állampolgáraira.
Utolsó kommentek