Mostani bejegyzésünk rendhagyó, mert nem "csak" reklámról szól, de valahol mégis...
Világéletemben szerettem az olyan rekámokat, videoklipeket, melyek érzésekkel operálnak. Szánalom, öröm, düh - a cél, hogy valamilyen érzést váltson ki belőlünk, hogy az élmény által újragondoljunk bizonyos dolgokat.
Sok olyan dolog van a termékek gyártása körül, amiről az átlag fogyasztó szándékosan nem akar tudomást venni.
"Gyermekmunka, embertelen körülmények, oldják meg a politikusok, alapítványok, emberjogi szervezetek! Nekem is dolgozni kell, és nem mindegy, hogy mennyiért veszek meg például egy nadrágot! Én aztán nem tömöm a multik zsebét!"
Ilyen és ehhez hasonló mondatokat szerintem már mindannyian hallottunk kocsmai beszélgetések mellékzöngéjeként...
Hogy megértsd, miért írom ezeket, nézd meg az MTV és a Muse közös klipjét:
Megoldás?
1.Az embertelen munkavégzéshez emberek kellenek. A kérdés hasonlóan egyszerű, mint a hajléktalanok kérdése, a legegyszerűbb nem venni róluk tudomást. De mi lenne, ha jobban odafigyelnénk, hol és kik gyártják a termékeket?
2. A multik sokkal több védjegyet használhatnának, melyeknek valóban lehetne becsülete (Munkatársaink megfelelő körülmények között dolgoznak, stb.)
Ti mit gondoltok erről?
Utolsó kommentek